Što je, odnosno, nije ITIL?
ITIL je tzv. framework (tj. skup koncepata i prakse) za upravljanje:
-
- uslugama koje pruža IT,
- razvojem, kao i
- operativnim segmentom IT-a.
Najčešće ga opisujemo kao najbolju praksu (engl. best practices) IT Service Management-a. Cilj ITIL-a je uskladiti IT i poslovanje tvrtke, dopuštajući organizaciji da implementira ono što je, obzirom na poslovanje, relevantno za nju. Zapravo, ITIL je dokumentiran zdravo-razumski pristup IT managera sa svih strana svijeta i njihovog znanja odnosno iskustva učenog godinama.
Evo i nekoliko činjenica:
ITIL nije standard. | Ne postoji ITIL certifikacija. |
ITIL nije copy/paste procesa. | Nijedan konzultant Vam nemože pomoći bez da razumije vašu organizaciju tj. njeno poslovanje. |
ITIL daje smjernice i vodilje za Vaš IT Service Management | No, Vi najbolje poznajete potrebe. I arhitekturu Vaše organizacije, a ona je izuzetno bitna. |
ITIL je primjenjiv na sve velične organizacija. | I nije nužno rješenje koje mora biti iskupo. |
ITIL je zajednički jezik unutar IT-a | Kako unutar, tako i izvan Vaše organizacije. Odnosno, unutar Vašeg tima ali i prema klijentima. |
ITIL nije must implement set fiksno definiranih procesa. | Vi krojite implementaciju prema Vašim potrebama. |
Ne, ITIL nije recept koji će rješiti sve Vaše probleme i nedoumice u IT Service Management-u i organizacije kojom upravljate. No, nemorate izmišljati već izmišljeno – preuzmite iskustvo Vaših kolega stavljeno vam na raspolaganje, prilagodite ga svojoj organizaciji, njenom poslovanju i procesima. Dobili ste polugu s kojom možete podići puno teži teret nego što ste mogli slutiti.
Tag:ITIL